Aleatori
Harmoniaoppi
Säveltapailu
Artikkelit
Ohjelmistotietokanta
Tietoa sivustosta
Artikkelit
1900-luvun musiikin säveltasoanalyysin opettamisesta
Analyysin uudet alueet vai vanhat?
Asteikkosoitto ja sävellajit soitinten alkeisopetuksessa
Auditiivinen strukturointi osana musiikin perusteiden opettamista
Elävää musiikkia
Harmonian ja äänenkuljetuksen näkökulma pienoismuotojen analyysiin
Käsiteltävän musiikillisen materiaalin valinta
Kokonaisuuden rakenteellinen jäsentyminen
Rakenteellisista tapahtumista yksityiskohtien tarkasteluun
Intonaatio-oppia puhaltajille - torvi mukaan teoriatunnille?
Kevätkori - arviointia lapsiryhmässä
Käytännön satsioppia
Luovia toimintamuotoja perustason teoria- ja säveltapailuopetukseen
Moniäänisen kuoromateriaalin käyttö säveltapailuopetuksessa
Musiikin alkuopetusta soittaen ja liikkuen
Musiikin kuuntelun suloinen toimettomuus
Musiikin työpaja - elämykselliset työtavat musiikinteorian ja säveltapailun opetuksessa
Musiikkianalyysin alkuun - työskentelyesimerkkejä perusasteelle
Pidätys ja purkaus - kaksi esimerkkikappaletta perusasteelle
Pieni soitinopas
Pienoismuotoanalyysin ongelmia
Schenker-analyysi: hierarkkinen näkökulma tonaalisen musiikin rakenneanalyysiin
Schenkeriläinen näkökulma pienoismuotojen opettamiseen
Solmisoinnin historiaa: säveltapailun alkulähteiltä suomalaiseen koululuokkaan
Stemmaaminen ja soitinnuksen alkeet peruskurssitasolla
Tee oma tripla - rytmiharjoituksia säveltapailuun ja musiikkitietoon
Transkriptio musiikinopetuksen välineenä
Uuden musiikin merkityksiä etsimässä
Yleinen nykymusiikkitieto?
Harmonian ja äänenkuljetuksen näkökulma pienoismuotojen analyysiin
Kai Lindberg
Käsiteltävän musiikillisen materiaalin valinta
Kokonaisuuden rakenteellinen jäsentyminen
Rakenteellisista tapahtumista yksityiskohtien tarkasteluun
Käsiteltävän musiikillisen materiaalin valinta
Tulostettava versio