Pääkirjoitus Rehtorina olen joutunut opiskelemaan uusia termejä. Yksi mielenkiintoisimmista on tuottavuus.Usein oletetaan, että tuottavuuden kasvulla tarkoitetaan sitä, että jokin ”tuottaa lisää rahaa”. Viime kädessä näin onkin. Täsmällisemmin se tarkoittaa, että tuotannossa saadaan enemmän aikaan vähemmällä tai entisellä työmäärällä saadaan aikaan enemmän tuotantoa.