cd²-pitchauskilpailu

Perjantai, helmikuu 5, 2016 - 09:00
Mediapolis
Tohlopinranta 31, Tampere

cd² on vuosittain järjestettävä pitchauskilpailu, jossa AVEK palkitsee luovan alan innovatiivisia tuote- ja palveluideoita.

cd²-kilpailu haastaa heittäytymään ja testaamaan oman idean menestysmahdollisuuksia sekä kehityspotentiaalia pitchaamalla, eli esittelemällä ennalta määrätyn ajan kuluessa tuotteen, palvelun tai liikeidean pääkohtia asiantuntijoista koostuvalle tuomaristolle. Tavoitteena on vakuuttaa tuomarit idean menestymismahdollisuuksista.

cd²-pitchauskilpailussa jaettavat palkinnot myönnetään opetus- ja kulttuuriministeriön AVEKille osoittamista DigiDemo- ja CreaDemo-määrärahoista. Parhaat pitchaajat saavat päivän päätteeksi 1000–5000 € suuruiset rahapalkinnot ideansa jatkokehittämiseen. 

Kilpailun tuomaristossa on mukana luovan alan sisältöjen, rahoituksen ja liiketoiminnan asiantuntijoita:

  • c² tarjoaa väylän luovan alan yritysten ja kulttuurialan ammattilaisten tuotekehityshankkeisiin, joissa etsitään uusia tuote- tai palveluinnovaatioita.
  • d² painottaa erityisesti digitaalisiin kanaviin tehtäviä kulttuurisia sisältö- ja palveluideoita. 

 

Vuonna 2016 pitchataan Tampereella

Vuoden 2016 cd²-kilpailu järjestetään perjantaina 5.2.2016 Tampereen Mediapoliksessa. cd²-tapahtumassa on ohjelmaa koko päivän. Iltapäivällä on mm. ideoiden rahoitukseen keskittyvä asiantuntijapaneeli. Voittajat palkitaan näyttävästi päivän päätteeksi Simo Frangénin juontamassa tilaisuudessa.

Kilpailuun valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä 60 ensimmäisenä ilmoittautunutta luovan alan innovatiivista tuote- tai palveluidean pitchaajaa.

Mukaan voivat ilmoittautua niin yksityishenkilöt, yritykset kuin työryhmätkin. Esiteltävä tuote- tai palvelu voi olla vasta aivan idea-asteella. Tärkeintä on kyetä hyvällä pitchauksella vakuuttamaan tuomaristot hyvän idean menestysmahdollisuuksista sekä kehityspotentiaalista

Huom! Kilpailussa haetaan uusia luovan alan tuote- ja palveluideoita. Jo aiemmin DigiDemo- tai CreaDemo -rahoitusta saaneita projekteja ei hyväksytä mukaan kilpailuun. Uutta projektia voivat toki aiemmin tukea saanetkin tulla kilpailuun pitchaamaan.

Katso esimerkki hyvästä idean pitchauksesta vuoden 2014 voittajapitchauksen videosta ja aloita oman ideasi kitetyttäminen helmikuun kilpailuun! 

 

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

 

Esimerkki: Simo Frangén pitchaa nenänkaivuukonetta

 

Asiasanat