Teatterikorkeakoulun koreografiopiskelijat saavat uudenlaisen tilaisuuden solmia suhteita eurooppalaisiin tanssintekijöihin. TeaK on mukana kolmivuotisessa Erasmus-hankkeessa, jonka muut partnerit tulevat taidekorkeakouluista Berliinistä, Lontoosta, Zagrebista ja Hollannin Arnhemista.
Maya Tångeberg-Grischins konstnärliga doktorsavhandling – en skådespelares forskning kring skådespelartekniker till nytta för skådespelaren – fokuserar sig på teknikerna för mimik och pantomim. Som utgångspunkt för sitt forskningsprojekt har hon skapat fem sceniska verk.
Teatterikorkeakoulussa järjestetyn teattereiden kevätpäivän teemana oli ekologinen teatteri, alan ympäristökuormituksen pienentäminen. Pääpuhuja saapui Britanniasta, missä ollaan asiassa pidemmällä.
Lastenteatteria tehdään usein korostetulla K7-mentaliteetilla. Suojellen, holhoten, valistaen. Mutta kenenpä lapsuus olisi pelkkiä kumpupilviä. Siksi joskus voisi olla hyvä kiskoa mörkö esiin sieltä sängyn alta. Suzanne Ostenin kurssilla sitä opeteltiin.
Pääkirjoitus Rehtorina olen joutunut opiskelemaan uusia termejä. Yksi mielenkiintoisimmista on tuottavuus.Usein oletetaan, että tuottavuuden kasvulla tarkoitetaan sitä, että jokin ”tuottaa lisää rahaa”. Viime kädessä näin onkin. Täsmällisemmin se tarkoittaa, että tuotannossa saadaan enemmän aikaan vähemmällä tai entisellä työmäärällä saadaan aikaan enemmän tuotantoa.
Alumni Teatterikorkeakoulu. Vuonna 1985 pyrin ohjaajalinjalle, enkä tullut valituksi. Mutta Turkka kai näki minussa jotain, koska käski Parviaisen valita minut seuraavana vuonna. No, seuraavanakaan kesänä en päässyt sisään. Olin aivan raivona, että saatana, tommonen kaljuhan ei minua pelota eikä estä! Vuosi kului Kellariteatterissa ja 1987 pyrin kaikille linjoille – pääsin dramaturgiaan.